středa 5. června 2013

Znáte ten pocit když....?

... Vám přijde chuť na šťávu z červené řepy? Že ne? Mě se to taky stálo nedávno poprvé :D No spíše mi přišla chuť na polévku z řepy a v zapadlém obchodě se zeleninou, který jsem měla po cestě nejblíž řepu neměli. Tak mě napadlo vstoupit do zdravé výživy. Tak jsem si koupila nakonec tam šťávu z červené řepy, že polévku udělám z toho. Tak se teď s Vámi můžu podělit o dojmy z jejího testování :)


Asi nikdy předtím jsem tuhle šťávu neměla, je taková dost kyselá, pít jen tak bych ji asi nedokázala (nebo spíš až po dlouhém přemlouvání :), ale polévka se mi z ní podařila udělat úplně boží, takže přikládám svůj vlastní recept na ni:

10ti minutová polévka z červené řepy
- suroviny : mléko, kukuřičný škrob, 100% šťáva z červené řepy (nebo vývar z červené řepy), sůl, hnědý cukr, domácí nudle do polévky
- postup: v hrnci mírně svařím trochu mléka s trochou šťávy z řepy ( v poměru 2:1), zvlášť v hrníčku rozmíchám kukuřičný škrob v troše mléka a vliji do téměř vroucího mléka se šťávou v hrnci a za stálého míchání asi 2 minuty provařím, dochutím solí a hnědým cukrem (dle chuti, mám radši tu polévku sladší než kyselejší). Sestavím z ohně a po chvilce vliji zbytek šťávy z červené řepy (aby se zbytečně nevařila a neztrácela tím na hodnotě, avšak jak se dočtete dále, řepa si zachovává své hodnoty i při vaření...). Polévka má růžovou barvu a když se jí s nudlemi tak stříká všude po stole, tak bacha :D
Jím ji už třetí den v řadě a pořád jsem se ji nenabažila, tak snad Vám bude taky chutnat :)

Šťáva stojí ve zdravé výživě něco kolem 40,- (0,7l)


Jinak něco málo informací o červené řepě:
- jí se obvykle kořen, a o to syrový, vařený, nakládaný v octové nálevu nebo konzervovaný, ale dají se konzumovat i její listy
- řepa má ze všech druhů zeleniny jeden z (nebo největší) obsah cukrů !
- konzervování snižuje obsah veškerých živin - jak vitamínů, tak minerálních látek
- řepa je čerstvě uvařená stejně dobrým, ne-li lepším zdrojem živin, než syrová !
- je dobrým zdrojem kyseliny listové (vitamínu důležitého pro tvorbu buněk)
- čerstvá šťáva ze syrové řepy je tak nabitá vitaminy a minerály, že jako posilující nápoj pro rekonvalescenty nemá téměř soupeře
- zřejmě obsahuje železo, jelikož se mě paní prodavačka v té zdravě výživě ptala, jestli potřebuji doplnit železo :) asi si nikdo jen tak ta chuť, tu šťávu nekupuje :D
(Zdroj: Jídlo jako lék, jídlo jako jed od Reader´s Digest Výběr)

A co Vy? Máte řepu rádi? Vím, že Antonie Mačingová řepu hojně používá ve svém systému stravování, ale sama bych asi vařenou řepu jen tak konzumovat nezvládla :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem ráda za Vaše názory!