čtvrtek 30. května 2013

Cvičení může být příjemná rutina!

Ahoj! Dnes jsem se Vás chtěla zeptat, zda běháte či o tom uvažujete, že začnete běhat. Ale venku prší, a to se ven asi málokomu chce :D Tak jsem se rozhodla dát Vám tip na cvičení doma.
Posledního půl roku pozoruji, že cvičení doma nabralo na obrátkách po tom co se objevují na internetu stále nové a nové fotografie a videa s proměnami lidí, kteří s váhou dokázali zatočit. A nejsou to jen smýšlení příběhy lidé pro kampaně výrobců různých preparátů slibujících zázraky. Jsou to obyčejní lidé, jako my :) Kteří jen dokázali to, na co někteří nemají silnou vůli - a to tvrdě na sobě zapracovat. Ale aby to spojení "pracovat na sobě tvrdě" nebylo tak ostré a pro někoho demotivující, můžeme to nazvat třeba "věřit si, že to dokážu". Každému z nás to trvá jinou dobu, než jsou vidět výsledky, ale je potřeba vytrvat a i kdyby po malých krůčcích postupovat za svým cílem. 
Nikdy jsem nebyla zastáncem cvičení doma podle videí. Jsem člověk, který potřebuje mít nad sebou svým způsobem dozor, abych podávala dobrý výkon. Takže nehrozí, abych si sama od sebe každý den zapla nějaké video a cvičila podle něj. A také se mi hodně rychle dost věcí ohraje a začnou mě nudit. Zároveň mi nevyhovují videa na téma cvičení točená na "americký styl" nebo jak bych to nazvala. Zkrátka všemi opěvovaná Zuzka Light či Jill Michaels, ačkoliv si vážím jejich píle, mi nejsou dostatečnou motivací, vadí mi způsob jakým je cvičení v jejich videích prezentováno. Taktéž nejsem schopná cvičit podle Blogilates, protože mi to prostě není sympatické.
O kom bych Vám tedy chtěla dnes říct, je Maruška, která provozuje stránky RUTINA. A nenechte se zmást, s Maruškou (takhle si u ni na stránkách normálně všichni tykáme :) to žádná rutina není. Koncept "rutinovských" stránek je postaven tak, že Maruška vystavuje týdenní plány, kdy od pondělí do pátku jsou zařazeny cviky pro procvičení celého těla. Nově Maruška zařadila i CORE trénink, který slouží ke zpevnění tzv. středu těla, a tím má vliv i na zeštíhlení břišních partií.
Na každý den v týdnu má Maruška natočeno cvičící video, podle kterého můžete cvičit v reálném čase, což je ovšem pro pokročilé, resp. ty kteří už vědí, jak a co mají cvičit. Pro nás začátečníky je určeno video s popisem cviků v různých úrovních obtížnosti, aby si je mohl každý přizpůsobit podle svého. Vždy Maruška u videa zdůrazňuje i důležitost zahřátí před cvičením a protažení po tréninku.
Největší výhodu spatřuji v tom, že se mi snad ani nemůže stát, že by se mi nějaké video ohrálo. Za každý týden, měsíc se jich vystřídá tolik, že máte pocit, že pokaždé cvičíte něco nového. A když náhodou natrefíte na video, podle kterého jste již cvičili, máte pro změnu možnost porovnat své výsledky a případně vidět pokroky. Jasně, cviky se opakují, ale jsou poskládány vždy do jiných kombinací a Maruška je i trefně pojmenovává, takže třeba dneska cvičíte "Utrpení pana Boháčka" a zítra si dáte "Vystrč hýždě na hlemýždě" :D Prostě je to sranda! Důležité je podle mě, aby člověka vždy bavilo, to co dělá, pokud to má mít pozitivní výsledky.
U Marušky na stránkách  si můžete i stáhnout a vytisknou tréninkový deník, kde si pro kontrolu a přehlednost zapisujete své výsledky. A tak zde na stránkách najdete tipy na zdravé mlsání, a to vše odzkoušeno a napsáno Maruškou. Zkrátka pokud se zapojíte, stanete se součástí úžasné party lidé, kteří pod Maruščinym vedením jdou za svým lépe vypadajícím tělem a jsou více spokojení se svým "já".
Velkou výhodou cvičení podle Rutiny je, že jsou to HIIT tréninky (více se dozvíte na stránkách Rutiny), takže "za krátkou dobu, hodně muziky". Zkrátka stačí cvičit denně ani ne půlhodiny tak intenzivně, jak jen můžete, a pak ještě pár hodin tělo spaluje intenzivněji. Všeho všudy Vám stačí 45 minut času a jste zahřátí, máte odcvičeno a jste i protáhnutí po cvičení. (akorát pak musíte do sprchy no :))
A pokud byste nevěřili, Maruška je také z masa a kostí jako my, a pro svou přirozenost a pozitivní přístup je mi právě ona velkou motivací. Mám ráda ten pocit, že můžu na jet na internet na stránky Rutiny, zacvičit si podle videa, sdělit své dojmy ze cvičení a třeba podpořit někoho z mnoha odvážlivců, kteří se nebáli vystavit své fotografie svých proměn. Pro mě byla od první návštěvy tohoto webu fotka Maruščiny proměny:


Prostě je vidět, že když člověk chce, tak to jde! Maruška má dvě děti a u toho dokáže i pečovat o svou postavu a ještě k tomu virtuálně vést i nás rutiňáky.

Tímto článkem bych ji za to vyjádřila velký dík a obdiv! :)

Mějte se, cvičte a vytrvejte pokud máte chuť se sebou něco udělat :)
M.

9 komentářů:

  1. no tak to je masakr, velký obdiv :D jsem stále koukala na první a druhé fotky a říkala si, jak mohou být ze stejného data, když tam vypadáš daleko líp :D a pak jsem si všimla že tam je rok rozdíl, fakt paráda!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) To ale nejsou moje fotky, jsou to fotky Marušky, která má zmíňované stránky www.rutina.cz :)

      Vymazat
  2. Maruška je grunt, taky podle ní cvičím a můžu jen a jen doporučit dál :)

    OdpovědětVymazat
  3. Cvicim s Maruskou od listopadu 2011 a diky ni mam 4kg dole a ubytek nekolika centimetru! Vrele doporucuji! Jsem hrda na to ze jsme ze stejneho mesta ;)

    OdpovědětVymazat
  4. S maruskou sem cvicila od cervence do rijna lonskeho roku a patri ji muj velky diky bo diky ni sem propadla kouzlu hiit, hrozne mi pomohl jeji pristup, jeji uzasny popisky cviku i pro zacatecniky a celkove je rutina takova moje srdecni zalezitost i kdyz sem v rijnu presedlala na zuzku L.( ale kdyby nebylo marusky nikdy bych si na zuzku netroufla), takze dnes jedu zuzku( obcas shauna T.) ale sem tam si vyberu i neco u marusky. Kazdopadne bych rutinu a marusku doporucila vsem je to uzasny cviceni!

    OdpovědětVymazat
  5. Jo holky, se všema souhlasím, myslím, že Maruška pomohla hodně ženám k lepší postavě a většímu sebevědomí :)

    OdpovědětVymazat
  6. Napsala jsi to velice výstižně ;) Začínala jsem cvičit se Zuzkou Light. Od srpna 2012 jsem přidala ještě Marušku a teď to tak střídám. HIIT jsem si zamilovala. Udělá s postavou divy (a nejen s postavou!!!) A s tím souvisela i úprava jídelníčku. Sice u mě nijak razantní, jako u ostatních, ale taky proběhla :) Nechci spamovat, jen jsem se musela pousmát, když jsem viděla na tvém blogu stejné fotky, jako mám já :D Ano, Marušky fotky, protože zrovna ty pro mě byly také velkou motivací ;)
    http://life-and-endurance.blogspot.cz/2013/03/od-zacatku-az-ne-do-konce.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo tak to je dobré no :D Myslím, že tahle Maruščina fotka je pozitivním spouštěčem návyků u mnoha žen, a to vše k lepšímu :)

      Vymazat

Jsem ráda za Vaše názory!